Mój przyjaciel – klient

W jaki sposób poznać ponad 20 000 osób nie wychodząc z domu?

Wydaje się to absolutnie niemożliwe bez użycia mediów społecznościowych – a nawet z ich pomocą byłoby bardzo trudne. Należy przy tym podkreślić, że zależy nam na rozpoznaniu różnorodnych specyficznych preferencji tych osób, a nie tylko pobieżnym skojarzeniu twarzy z imieniem. Więc, jak dowiedzieć się czegoś o ogromnych grupach ludzi i nie zwariować?

Sondaże online

Na miano najpopularniejszej metody badań opinii zasłużyły sobie już dawno dzięki przystępnej formie. Z sondażami stykamy się wszędzie: także przy codziennej prasówce w najnowszych mediach społecznościowych, zwyczajowo odbywanej przy porannej kawie. Nic dziwnego, gdyż dostęp do nich jest łatwy, można do nich wrócić po jakimś czasie i stanowią podstawowy sposób na orientację wśród różnorodnych opinii. Czasem w tym świecie trudno się połapać –  zwłaszcza, gdy brakuje nam czasu na dogłębne analizy zawartości blogów i śledzenie wszystkich dyskusji na forach w sieci.

W zasięgu ręki

Same badania opinii nie są niczym nowym, przynależą do naszej codzienności, a wzmożoną obecność ich wyników możemy zaobserwować choćby w czasie wszelkich wyborów politycznych. Również w przypadku gdy chcemy rozeznać rynek, np. z powodu chęci zakupu sprzętu do firmy albo kiedy chcemy się dowiedzieć, czy warto prezentować nasz nowy produkt i co zrobić żeby jak najlepiej odpowiadał potencjalnym odbiorcom chętnie korzystamy z wyników sondaży dostępnych w sieci.

Korzyści

Sondaże internetowe są dużo wygodniejsze w obsłudze od swoich rzeczywistych kuzynów – zarówno ze strony badanego konsumenta, jak i przedsiębiorcy analizującego na bieżąco gromadzone dane. Wypełnianie internetowych ankiet jest jedną z tych czynności, które dają odbiorcom wrażenie zaopiekowania. Ten pośredni kontakt oferujący możliwość wywarcia wpływu na działania producentów i usługodawców stanowi dla klienta wyraz zainteresowania jego potrzebami i oczekiwaniami, przyczyniając się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Sondaże online stanowią dla firm nieocenione źródło wiedzy dotyczącej klientów i ich przyzwyczajeń, która często pozwala uniknąć poważnej katastrofy.

Różnorodność i prezentacja

Istniej wiele rodzajów internetowych badań opinii publicznej: od najprostszych, jak wybór okładki książki czy ocena odbioru zmian w logotypie firmy, aż po skomplikowane analizy preferencji z uwzględnieniem różnorodnych motywacji i sposobów działania. Przy czym ogromną ich zaletą jest to, że niezależnie od stopnia zaawansowania badania, które chcemy przeprowadzić, sam sposób na sukces pozostaje identyczny –  jest nim dobrze dostosowany interfejs, łączący łatwość udzielenia odpowiedzi po stronie klienta z przystępną formą prezentacji danych w postaci raportu dla przedsiębiorcy.

Categories: Uncategorized

Comments are closed.