Informacje uzyskiwane dzięki badaniu marketingowemu proszków do prania

Z analiz Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wynika, że prawie 80 proc. kobiet używa proszków do prania. Przy wyborze tego typu produktów znaczenie ma jednak szereg czynników i można poznać je dzięki badaniom marketingowym proszków do prania. Jakie dokładnie informacje się dzięki nim uzyskuje?

Motywy zakupowe

Badania marketingowe służą m.in. do poznawania motywów zakupowych i nie inaczej jest w przypadku badań marketingowych proszków do prania. Można dzięki nim dowiedzieć się:

  • gdzie najczęściej nabywane są takie produkty,
  • kto podejmuje w gospodarstwie domowym decyzje o zakupie,
  • jakie czynniki mają największe znaczenie przy wyborze,
  • jaka jest elastyczność cenowa dla danego artykułu.

Rola opakowania produktu

Dzięki badaniu marketingowemu proszków do prania producent może też dowiedzieć się, jaki wpływ na wybór ma opakowanie produktu. Okazuje się, że jego znaczenie jest niebagatelne, od kolorystyki, przez widoczność logotypu producenta, aż po dodatkowe oznaczenia.

Te ostatnie w przypadku proszków do prania są szczególnie ważne, mają bowiem informować o cechach produktu i sposobie jego użytkowania. Przykładem jest tutaj skład, dane o optymalnej temperaturze prania oraz o tym, do jakich typów ubrań go stosować. Znaczenie tego typu informacji jest jednak różne, warto wiec sprawdzić, które mają najistotniejsze znaczenie przy wyborze produktu.

Efektywność reklamy

W przypadku proszków do prania duży wpływ na wybór ma nie tylko marka produktu, ale też reklama. Przed jej zaakceptowaniem trzeba jednak przetestować ją na grupie docelowej, co także można zrobić dzięki badaniu marketingowemu proszku do prania.

Można to zrobić m.in. za pomocą techniki CAWI, czyli ankiety wspieranej internetowo. Jej ogromnym atutem jest opcja dołączenia materiałów multimedialnych, co pozwala właśnie na przetestowanie efektywności poszczególnych wariantów reklam. Jakie są główne korzyści z tego wynikające?

  • Sprawdzenie preferencji klientów pod względem reklam.
  • Ocenienie efektywności poszczególnych wariantów.
  • Wzmocnienie przekazu reklamowego.
  • Ograniczenie strat spowodowanych nieefektywną kampanią.

Pozycja względem konkurentów

Dzięki badaniu marketingowemu proszków do prania można zbadać też, jak pozycja marki prezentuje się na tle rynkowych rywali. Ma to niebagatelne znaczenie, bowiem wizerunek przedsiębiorstwa oraz jego rozpoznawalność mają w tym segmencie produktów duży wpływ na sprzedaż.

Na podstawie płynących z tego wniosków firma może pokusić się m.in. o rebranding produktu zwłaszcza, gdy na tle konkurentów sprzedaż jest niska lub od dłuższego czasu spada.

Przeprowadzaniem badań marketingowych proszków do prania oraz innych kategorii produktowych zajmuje się istniejące już od 16 lat Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Oferuje ono eksperckie wsparcie na każdym etapie realizacji projektu, od obrania hipotez, przez określenie grupy respondentów, aż po analizę wyników.

Comments are closed.