Dlaczego prowadzenie badań ankietowych może przynieść korzyści Twojej firmie?

Prowadzenie badań ankietowych i przetworzenie danych, które pochodzą z tych badań, przyniesie Tobie korzyści, niezależnie od branży, w której działa Twoja organizacja. Dzięki badaniom ankietowym możemy uzyskać wiele informacji odnośnie badanych przez nas zjawisk. Warto jednak się zastanowić, jakie korzyści dają nam badania ankietowe.

Zrozumienie swoich klientów

Jest to często główny przedmiot zainteresowania dystrybutorów ankiet korporacyjnych. Wiemy, że dane z tych badań są atutem w budowaniu doświadczeń klientów i solidnych strategii marketingowych. W miarę jak trendy marketingowe B2B i B2C przesuwają się w kierunku spersonalizowanych doświadczeń klientów, dane z badań ankietowych są środkiem do osiągnięcia tego celu. W rzeczywistości, średnio 70% konsumentów uważa, że bezosobowe doświadczenia zakupowe są frustrujące. Bardziej spersonalizowane strategie konsumenckie mogą bezpośrednio wiązać się z większą sprzedażą.

Lepiej poznać swoich pracowników

Budowanie silnej kultury organizacyjnej firmy zaczyna się od uzyskiwania informacji zwrotnych od pracowników wysokiej jakości. Dotarcie do pracowników w standaryzowany sposób może pomóc pracodawcom uzyskać bardziej zrozumiałe informacje, które mogą być wykorzystane w strategii utrzymania pracowników. Niektóre badania wskazują, że zastąpienie pracownika, przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i przeszkolenie nowego pracownika może kosztować średnio od 6 do 9 miesięcy wynagrodzenia. W związku z tym, nieinwestowanie w utrzymanie pracowników może być bardzo kosztowne dla przedsiębiorstw.

Zwiększanie zadowolenia

Biznes komercyjny szukający miernika zadowolenia klienta, czy dostawcy usług opieki nad pacjentem powinni starać się uzyskać to samo zrozumienie u grup docelowych. W rzeczywistości jakość usług świadczonych przez usługodawcę może mieć znaczący wpływ na zdrowie pacjenta – dlatego niezwykle ważne jest, aby usługodawcy, którzy robili wszystko, poznali ich opinię i wiedzieli co poprawić.  Badania satysfakcji pacjentów i klientów są często prowadzone telefonicznie, ale odpowiednie oprogramowanie ankietowe może dotrzeć do pacjentów niezależnie od tego, gdzie się znajdują: czy to w Internecie, czy osobiście, oprócz telefonu. Jest to ogromna korzyść dla dostawców usług, ponieważ dostęp do pacjentów może być trudny.

Poprawa relacji z klientami

Zarządzanie relacjami z klientami jest bardzo ważne dla wielu firm, aby zapewnić im utrzymanie i satysfakcję. Równie ważne jest jednak, aby informacje były gromadzone w odpowiedni sposób – chroniąc zarówno dane firm, jak i klientów, za pomocą odpowiedniego oprogramowania ankietowego..

Ułatwianie bezpośredniej komunikacji z klientem

Firmy mogą wykorzystywać badania ankietowe do badania potencjalnych klientów, a nawet zawierać opcję odstąpienia od zachowania poufności po zakończeniu badania. Staje się to łatwiejsze dla pracowników i klientów, aby spotkać się osobiście i przeprowadzić produktywny rozmowy. To pomaga firmom prawniczym skontaktować się z większą liczbą potencjalnych klientów i określić, którzy klienci będą dobrze dopasowani na podstawie ich odpowiedzi w ankiecie.

Przeprowadzanie badań ankietowych przynosi firmom z różnych branż wiele korzyści. Na ich podstawie mogą ocenić obecną sytuację, a także przewidzieć przyszłą. Pozwoli im to uniknąć pomyłek, a także ułatwi nawiązywanie kontaktów z klientami. Warto, więc przeprowadzać badania ankietowe.

Comments are closed.