Badania marketingowe – dbanie o klientów i osiąganie zysku

Jaka jest świadomość Twoich klientów?

Dla wielu firm ważna jest budowa wizerunku i opinie klientów na temat konkretnych produktów czy też całego przedsiębiorstwa. Jednakże nie zawsze klienci łączą dane produkty z firmą czy też marką. Szczególnie jest to widoczne w przypadku branży medyczno-farmaceutycznej. Produkty są znane klientom, jednak ciężej jest wskazać im producenta danego wyrobu bądź usługi.

 

Procedura badań jakościowych

Jednym z najlepszych rozwiązań, pozwalających poznać:

  • potrzeby PR-owe i marketingowe firmy,
  • obecność produktów w mediach,
  • skuteczność koncepcji reklamowych,
  • reakcje na nowe produkty i prototypy opakowań,
  • opinie i zdanie na temat lekarzy,
  • działanie rynku medycznego i jego aktualną koniunkturę,

są badania jakościowe. Dwustopniowa analiza pozwala na dogłębne badania marketingowe, w zakresie których:

  • prowadzone są wywiady o charakterze IDI (indywidualne wywiady pogłębione), dzięki którym pozyskiwane są szczegółowe informacje od celowo dobranych respondentów. Na podstawie ich opinii i uwag budowane jest narzędzie do II etapu badań – wywiadu fokusowego.
  • prowadzi się wywiady o charakterze fokusowym (zogniskowane wywiady grupowe), ich celem jest weryfikacja pozyskanych wcześniej informacji oraz dopełnienie ich
    o nowe informacje.

Dbając o klientów w sektorze medycyny i farmacji, badania marketingowe mogą dotyczyć tematyki związanej z:

  • kojarzeniem produktu z marką,
  • chęcią korzystania z produktów bądź jego zamienników,
  • znajomością produktu (wywołaną lub spontaniczną),
  • umiejętnością informowania o występujących problemach podczas użytkowania produktów,
  • pojawianiem się niedogodności i problemów związanym z działaniem produktów.

 

Badania marketingowe – kompleksowe rozwiązania

Jakościowa analiza, stosowana w trakcie badań marketingowych pozwala uzyskać szczegółowe opinie o produktach, jak i konsumentach. Respondenci dobierani pod kątem: stanu zdrowia, danych społeczno-demograficznych, doświadczeń zakupowych to doskonała grupa, dzięki której uzyskane wyniki wskażą szczegółowo jakie działania należy wdrożyć w firmie, aby lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów i dostosować się do wymagań rynku.

Comments are closed.